Onkyo TX-NR709

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR709 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

rappa 21-08-2014
Geschreven voor: Onkyo TX-NR709

mooie receiver met veel opties en aansluitingen.
Goed geluid.
alleen jammer van de DTS chip, die bij veel gebruikers na 1-2 jaar stuk gaat en je geen geluid meer uit de receiver krijgt.
Wel iets waarvoor onkyo zich mag schamen...

blablabla1 12-08-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-NR709

Prima recentie Maarten. Ik heb de versterker nu enkele weken en ik wordt ook alleen maar enthousiaster. Audio beluisteren deed ik via mijn quad setje. Klinkt fantastisch, maar de onkyo valt zeker niet tegen. Ik dacht eerst, dit is toch wel erg blikkerig, maar snel de bijgeleverde microfoon aansluiten en de set regelt zichzelf in. Nu dat verschil hoor je. Ik heb nog geen geschikte subwoofer en standaard ging de onkyo er vanuit dat die er wel was. Na inregelen werden de frontspeakers meteen herkend als grote luidprekers. heerlijk geluid.

De app van Onkyo werkt ook zeer goed. Beetje lastig in gebruik, en ik vindt ook geen app handleiding op de onkyo site, maar na een beetje oefenen kun je inderdaad vanuit de tuin van internetradio kanaal switchen en nog veel meer. Beetje decadent maar wel lekker.

Mijn volgende aankoop wordt een 'plat'scherm, kan ik ook het scherm menu eens proberen. Menu alleen via HDMI aansluiting. jammer maar nog niet echt nodig gehad.

Maarten321 24-07-2011

---------Update review, 24-7-2011----------
Ik heb de receiver nu wat langer in bezit (zie mijn andere review hierboven), en ben alsmaar enthousiaster. Wat een mogelijkheden, wat een geluid.
Ik heb, ook op aanraden van Onkyo, de receiver aangesloten met een kabel. Daarnaast heb ik de search knop gevonden waarmee je door je bestanden op je network kunt gaan zoeken.
Maar er ging helemaal een wereld voor me open toen ik ook nog de Iphone Onkyo Remote App op de Iphone had gezet. Je kunt al je muziek op het netwerk makkelijker vinden, en je ziet alles op zowel je Iphone als op je Tv. Je TV kun je uitdoen zelfs. Dit hele gebeuren werkt via wifi, je hebt dus geen infrarood dat je op de receiver kunt richten, je kunt in de tuin zitten en muziek draaien in huis, en je kunt alles controleren vanaf de Iphone.
Werkelijk schitterend!

---------1e review, 20-7-2011----------
Ik had al veel lovende reviews gelezen over de TX-NR609 en de 709 is de iets zwaardere versie van de 609.
Hiervoor had ik de 606, aangesloten als 7.1. Het ruimtelijke effect daarvan viel mij na verloop van tijd wat tegen (vooral uit de achterluidsprekers). Wat een verschil met de 709! Deze vult heel de ruimte met geluid, zelfs armoedige analoge bronnen klinken ruimtelijk.
Ik heb de zilvere versie, samen met de zilverkleurige blurayspeler de BD-SP309 en het is een fraai setje. De verlichte volumeknop geeft ook net iets extra's.
Een handige optie is de USB aansluiting aan de voorzijde, deze kan overigens ook NTFS geformatteerde USB sticks aan (anders dan wat ik in de handleiding las, dat deze alleen kan omgaan met Fat 32).
Muziek draaien doe ik veel vanaf de pc, hiervoor heb ik een HDMI kabel van de pc naar de receiver lopen, met dus zowel beeld-als audio signalen. (dit kan bijvoorbeeld met een Asus geluidskaart). Dit werkt het handigst als je lekker muziek aan het draaien bent en je wilt snel kunnen bladeren en zoeken naar muziek, dus gewoon vanaf je pc zelf.

De draadloze wlan verbinding (met de bij te kopen UWF-1 USB dongel) werkt bij mij thuis erg traag en is eigenlijk een bron van ergernis. Muziek draaien van je thuisnetwerk kan ook nog door de receiver aan te sluiten met een netwerkkabel op je router. Dan heb je in ieder geval een stabiele verbinding. Maar je moet geen 10,000 muzieknummers op je netwerk hebben staan, want je moet dan heel traag bladeren. Je kunt niet zoeken vanaf de receiver naar een bepaald nummer. Dit is ook zo met een USB stick waar veel muziek op staat, de menu's op de Onkyo zijn veel te beperkt. Geluidskwaliteit is wel fantastisch.
Kortom, het netwerk zou ik aansluiten via een kabel en vooral gebruiken voor internetradio en dergelijke.

Ik moet nog heel veel testen, wil nog een bluray muziek dvd hebben om dat eens te zien en te horen.

3d tv heb ik nog niet, maar de receiver en blu-ray speler zijn er klaar voor.

Geweldig geluid, met een stevig volume, en meer mogelijkheden en aansluitingen dan ik ooit nodig zal hebben. Ben er heel blij mee.

JeroenG76 31-10-2011

Hallo Maarten

Mag ik je vragen wat voor speakers je hebt.

Groet Jeroen